Onze school

Basisschool De Vrijhoeve is een echte dorpsschool. De meeste kinderen wonen in de directe omgeving van de school en onze ouders zijn betrokken bij het wel-en-wee van de school. We zien dat alle leerlingen elkaar kennen en de leerkrachten alle leerlingen. Ons uitgangspunt is dan ook: Samen zijn wij De Vrijhoeve. Met elkaar zijn we verantwoordelijk voor de gehele school en het onderwijs. Niet alleen de leerkrachten en de leerlingen zijn verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het kind. Nee, wij hebben u daarbij nodig. Het samenwerken met ouders zien wij als voorwaarde om de leerlingen te laten groeien. Samen kunnen we het verschil maken!

Leerlingen moeten zich veilig voelen op onze school. Hiervoor moet er een vertrouwensband zijn tussen leerkracht en leerling, tussen school en ouders. Van elke leerkracht, leerling en ouder op onze school verwachten wij dan ook dat men elk kind een luisterend oor kan bieden en een respectvolle en open houding laat zien.

Op deze manier willen we het goede in elk kind naar boven halen, zijn zelfrespect en zelfvertrouwen doen toenemen en “een positief in het leven staan” bevorderen. Dit doen we aan de hand van een aantal methode, in het hoofdstuk ‘ons onderwijs’ nemen we u mee in de keuze van onze methodes.

In ons schoolgebouw zit ook Taalschool Wereldrijk, een school die onderwijsbied aan NT2 leerlingen. In samenwerking met de Taalschool kijken we naar mogelijkheden om in gezamenlijkheid dingen te organiseren. Hierbij kan gedacht worden aan feesten zoals sinterklaas, kerst of carnaval. Met het buitenspelen wordt ook het samenspelen gestimuleerd. Zo leren we samen om elkaar goed te leren kennen.